Tuesday, September 15, 2009

HONDA VTEC TURBO AKU KENE CURI...!!!!

COBAANN..............

Kali ni aku akn menceritakan kisah sedih yg baru trjadi kepada diriku yg x bersalah ni.....bertarikh 12/09/09 kenderaan nostalgia ku telah dicuri dgn rakus dan tanpa rasa bersalah oleh beberapa org kanak2 ribena lebih kurang pada jam 5.50am-6.0am berdasarkn beberapa seksi opsss saksi di tempat kejadian...suspek tidak dikenali....

aku yg ketika itu sedang khusyuk menghayati kemerduan laungan azan(dlm mimpi) telah terkejut dan tergelak bile adik aku dgn suara garau tnye...

"bang,mane pegi honda vtec turbo ko??"tnye adik ku yg nk guna g masjid...

aku pun xtau nk ckp ape terus menepuk dahiku yg xde nyamuk....xde benda lain dlm kepala aku kcuali KENE CURI!!!!......aku nk mencarut tp aku tahan takut pahala pose aku kurang...akhirnye aku wt keputusan nekad dan hebat..................iaitu....

aku bgn g amik air smbhyg pastu solat subuh dgn pnuh tawaduk dan istiqamah......tenang ckit ati aku...hehehe

aku pun siap pastu g balai polis yg terdekat nk wt report....lepas aku wt report kt polis bajet cun tergedik2 dpn aku, aku diarahkn pegi jmp sarjan misai(bkn nama sebenar) utk membentangkn laporan kecurian aku tu...

aku pun citela detail psl kenderaan aku tu pastu dia mintk geran...aku dh la xbwk trpakse la aku blk amik...bile aku smp n bg geran kt dia tetiba mintk insurans plak dan dgn selamba aku blk amik lg dgn wajah aku separuh dh brtukar jd hijau.....tp aku brjaya mngawal prasaan dgn jayanye...haha

abis buat laporan aku pun blk umah nk mngadap bebelan polis kt umah plak....hahaha

adik2 aku sume kuar mngarahkn askar2 dorg cari honda aku tu....abis kwsn pandan kene jelajah...aku plak...........

g umah mmbe aku pastu bergelak tawa terbahak2 bahak smp lebam sbb honda aku kene curi pastu aku sambung tdo kt umah dia.....hahahaha...

itulah kisah sedih arwah honda vtec turbo aku.....gmbr beliau lebih kurang kt bwh ni.......smoga organ2 bdn beliau akan ditempatkn dikalangn kenderaan org yg bertakwa...alfatihah.....


7 comments:

♥sAzALOvEwAN♥ said...

hahahahah
1)nseb bek aku ko kejut tny moto, klu x, kompom2 ko xbgn subuh dan solat dgn penuh tawaddu'..hahaha..ada hikmah tu...

2)klu aku jadi ko, aku bakar balai polis tu..knp xcakap jer awal2 apa yg dia nak tu..hUu

3)de moto lebih canggeh menanti ko..so, saba bro!hUU~

fizzy said...

hahaha...canggih x penting...yg plg bernilai dia punye sentimental value tuuuu....huhu

dextrike said...

aduhh, klo laa balai polis tuh jauh cam kat penang jarak nye.. mmg aku sepak polis2 tuh dah.. grrrr!!

fizzy said...

ko sepak dayah aku plak rase cm nk gigit telinga dia smp putus pastu jual kt pasaran gelap....

hahahaharamjadah.....

Putra Al-Maliki said...

sian ko.. sabolah jelah yer sambil usaha carik balek.. doakan supaya orang yang curik tue terbuka hati dia untuk memulangkan balik/memberi ganti rugi seterusnya meminta mada ko..dan ko pulak mafkan jerlah die.. =)

Putra Al-Maliki said...

Hi! Salam ziarah. Jom xchange link & sila komen entri blog saya di http://putraalmaliki.via.my/ . TQ.

izzatijamal said...

Ishk...ble da bc, mcm2 aku rse...nk gelak krg, cm x ptt pulak...nk sdey, alangkn ko yg tuannye pun bley gelak smpai lebam, xkn aku yg xde kaitan neh nk sdey lbey2 plak...nk wat xtau, da bc pun, da tau pun...hahahahha...at last aku gelak jugak...hahahaha :D